Nikki skriver på sin hemsida

Hiking in the snow?

Jag tillbringade 7 dagar i så mycket fysisk aktivitet som överhuvudtaget är möjligt. Det var precis vad doktorn beställde. Inte lyxig, men ändå den mest omfattande semester under mitt liv, på en plats somfick en att tappa andan. På denna resa upptäckte jag snöskovandring (för er som växte upp med snö, försök att inte skratta åt den naiva Kalifornien  flickan här). Det förde mig på knä, bokstavligen. Vandring upp på sidan av ett berg i 5 meter nysnö kommer att göra det till dig. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna när jag skrattat hysteriskt som min pappa försvann i det vita pulvret, efter att ha försökt bryta hans fall genom att sätta händerna ut framför honom, "Superman stil". Hans armar var helt uppslukade av fyra fötter pulver som hälsade honom, och bara baksidan av huvudet och en bit av hans kropp synlig. Jag har en riktig "LOL" ögonblick just nu bara tänka på det! Min pappa och jag var i ett vinterlandskap tillsammans, trotsat höjd, kyla, och förundras över skönheten framför oss. Har du någonsin vänja sig vid att titta på något så spektakulärt? Jag minns känslan förbryllad, i misstro som naturen kan skapa något som var så utsökt, och utsmyckade. När du bor borta från allt religiösa, vill jag säga att skönheten i en sådan ren form skall vara uppsåtligt ... rätt? Jag tänkte att det såg ut som något ur en film (som jämförelse medan ironiskt är också något deprimerande). Jag bestämde mig i detta ögonblick att vi skulle börja en familjetradition. En gång om året, oavsett var vi är utspridda över hela världen, kommer min familj samlas i denna spektakulära plats för en liten snöskovandring.
@Översättningen blev dålig men läs den på engelska r!
Några bilder som Nikki visade:
IMG_1924
IMG_3128
IMG_1901
(Troligen är det Nikki på bilden oavn och nedan, såå underbara bilder på henne ) ;)
IMG_1908
IMG_0210

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0