Så här skriver nikki !

Photobucket
Så här är berättelsen. Ungefär fem månader sedan var jag och surfade  på Internet, och på något sätt kom över en musikvideo för Hansons nya låt, "Thinking 'Bout Somethin'".(Side notera: inte det känns fel att skriva en titel med så många förkortningar?) Jag blev omedelbart  bort blåst . Jag måste ha sett den tio gånger i rad. Det var inte bara deras uppenbara talang (dvs. deras röster / låtskrivande förmåga / kompetens med flera instrument) som fick mig, det var de subtila detaljerna i hela videon införliva deras sinne för humor som jag känner gör dem så unika artister. Deras orubbliga hängivenhet till sina positiva texter är ett bevis på deras förtroende.

Det är uppfriskande att se unga, begåvade musiker visar upp sin passion för sitt hantverk i en sådan öppet positivt sätt. Att ge ett intryck av att de inte behöver bli torterade själar att göra god konst är fet i en tid i världen när det händer så mycket fel. Detta tillsammans med det att valet och scenografi av videon är vad som verkligen fångade mig. Tittar på en video som det bara gör att man vill le! Så vad gjorde jag nu?
Jag skrev ett brev till dem ... en fläkt brev för att vara exakt. Det tog ganska lång tid att lista ut hur man skriver något som var korta, koncisa, smickrande utan blabbering på, men ändå mogna och respektabel. Jag ringde även min pappa ett par gånger att ha honom korrekturläsa den och sedan bevis läsa den igen.
Jag har skrivit åt många människor i det förflutna. När jag som en direktör eller en författare jag i allmänhet skriva till dem, låta dem veta. Den enda skillnaden är att vanligtvis sker antingen direkt efter eller strax innan ett möte / audition har inrättats. Mitt brev till Hanson var ingenting annat än en fläkt brev. Jag är ingen musiker, så jag kunde inte relatera på den nivån, allt jag kunde göra var berätta för dem hur mycket jag uppskattade deras musik, och hoppas att de en dag skulle läsa det.
Jag väntade och jag väntade på ett svar. Faktum är att jag även försökt spåra brev genom min agentur (vi är på samma byrå) för att se om de hade fått det. Efter fyra månader fick jag ett svar! Jag var över månen! Inte nog med att de skriver tillbaka till mig, jag blev också inbjuden till en show! På grund av min relativt hektiskt schema, var det svårt att försöka lista ut var och hur detta skulle hända, men som ordspråket säger, där det finns en vilja finns det en väg. Jag tillbringade timmar på ett geni webbplats kallad tourtracker.com, att ta reda på var de lekte. Tyvärr, de flyttar bara längre och längre bort från mig. Så historien slutar med detta. På lördag  flyger jag  hela vägen över landet till Virginia, för att se Hanson spela, och jag kan inte vänta!
-Nikki


Via:IamNikkiReed
Översatt av mej !
Ge källa om ni kopierar !

Nice vahh?? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0